Sunday, May 09, 2010

Pirmie iespaidi EXPO izstādē Šanhajā

Esmu veiksmīgi nokļuvis Šanhajā, kur man ir tas gods turpināt darbu AERODIUM komandā pie Latvijas paviljona EXPO izveides.

Pēc nu jau vairāku valstu paviljonu EXPO izstādē apmeklējuma esmu secinājis, ka dominē “VDNH” jeb tautsaimniecības sasniegumu izstādes princips (no krievu valodas: ВДНХ - Выставка Достижений Народного Хозяйства). Pats esmu bērnībā bijis Maskavas VDNH parkā (Esmu jaunībā apmeklējis arī Hanoveres EXPO izstādi 2000.gadā Vācijā). Šeit Šanhajā valstis sacenšas, izrādot savus sasniegumus dažādās jomās. Protams, ka visi kaut kādā mērā ir mēģinājuši atainot EXPO izstādes galveno tēmu “Labāka pilsēta, labāka dzīve!” (Better city, better life), tomēr tā atainota ļoti neskaidri. Daudzviet, piemēram, Itālijas paviljonā, stāv automašīnas (lasi - lauksaimniecības tehnika), Somijas paviljonā Nokia telefoni, Vācijas paviljonā Adidas sporta apavi. It’s OK, kā mēs te smejam, jo nav pareizas vai nepareizas pieejas!

Un tomēr - patīkami atšķiras, piemēram, Lielbritānijas paviljons ar nosaukumu “Sēklu Katedrāle”, par kuru intriģējoši pozitīvas atsauksmes izskanēja visā pasaulē vēl līdz EXPO izstādes atklāšanai. Arī man bija iespēja šo paviljonu apmeklēt un tas nelika vilties. Kārtīgs mākslas darbs, neparasta telpa un atmosfēra, kas atbilda izstādes tematikai, un sniedza gandarījumu vakara garumā! Paši briti sava paviljona ideju pamatoti un ambiciozi dēvē “a dramatic demonstration of UK creativity”

Novērojot cilvēku uzvedību dažādos paviljonos, jāsecina, ka vislabāk cilvēkiem patīk tur, kur tiek piedāvāta kaut kāda pieredze - darot, taustot un tamlīdzīgi. Kā ar kolēģi Ansi spriedām, tad tieši ‘touch and feel’ pieeja cilvēkiem izraisa interesi un pozitīvas emocijas!

Pagaidām viss!

1 comment:

Silva Vikmane said...

Un kur bildes? Kaut bišķiņ varēji to UK stendu parādīt. Ja ne touch, tad vismaz see.